4 Αυγ 2010

ΗΧΟΥΝ ΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ....

· Ανακοίνωση-Πρόσκληση της Δημοτικής Τοπικής Οργάνωσης Ρόδου της Νέας Δημοκρατίας (ΔΗΜ.Τ.Ο.) προς το σύνολο των τοπικών πολιτικών δυνάμεων με στόχο την Οικονομική Θωράκισης του νησιού της Ρόδου.

· Σήμερα Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010, αναφορικά με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου που σχετίζονται με :

1) Την τροπολογία της κυβέρνησης για τα δημόσια κτήματα και την διαφαινόμενη (λόγω Καλλικράτη) απώλεια από την τοπική αυτοδιοίκηση της Δωδεκανήσου του «κεκτημένου» ποσοστού 75 % των εσόδων από τη διαχείριση των δημόσιων ακινήτων στο Νομό.

2) Τη μεθόδευση από πλευράς ηγεσίας Υπουργείου Υποδομών και Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να θέσει τους Ο.Τ.Α. των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου αλλά και χρηματοδοτήσεις ύψους 100.000.000 ευρώ υπό την κηδεμονία της εταιρίας «ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε.» που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

3) Την επανέναρξη των εργασιών διαπλάτυνσης επί της εθνικής οδού Ρόδου-Λίνδου, εξέλιξη την οποία όλοι χαιρετίζουμε αναμένοντας την αποπεράτωση του «πολύπαθου» έργου, χωρίς όμως να συναινούμε στη μεθοδευμένη επικοινωνιακά και λογιστικά «περικοπή» δαπανών από το Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και την Περιφέρεια, εις βάρος των πόρων του Ε.Σ.Π.Α. για τη Δωδεκάνησο.

η Δημοτική Τοπική Οργάνωση Ρόδου της Νέας Δημοκρατίας (ΔΗΜ.Τ.Ο.) ανακοινώνει τα εξής:

« Στον κοινό αγώνα προάσπισης των συμφερόντων των νησιών μας, απέναντι σε διαχρονικά «ελλειμματικές» και «άστοχες» πολιτικές του Ελληνικού Κράτους δεν υπάρχει περιθώριο για στείρες κομματικές και εσωκομματικές αντιπαραθέσεις σε τοπικό επίπεδο.

Από την πλευρά μας, είμαστε πρόθυμοι να αναδείξουμε τα δίκαια αιτήματα που αφορούν τη νησιωτική περιοχή μας και για το λόγο επιδιώκουμε συντονισμένη δράση με όλες τις υγιείς πολιτικές δυνάμεις από το χώρο της αυτοδιοίκησης και των κομμάτων.

Η παρατεταμένη και χρόνια «διολίσθηση» της οικονομικής ισχύος και των συμφερόντων της Ρόδου αλλά και της Δωδεκανήσου πρέπει να απασχολήσει τους πάντες και δεν αφορά μόνο την ασκούμενη πολιτική της παρούσας αλλά και της εκάστοτε κυβέρνησης.

Σε κάθε περίπτωση όμως, υπό τις παρούσες συνθήκες οικονομικής κρίσης και ύφεσης που πλήττει δυστυχώς το τουριστικό προϊόν της χώρας και ιδιαίτερα της Δωδεκανήσου, θεωρούμε ότι έφτασε η ύστατη στιγμή ανάληψης των ατομικών ευθυνών από όλους και ιδιαίτερα από εκείνους που επί δεκαετίες κατέχουν δημόσια αξιώματα αλλά και όσους φιλοδοξούν να τα αποκτήσουν εν όψει «Καλλικράτη».

Η Ρόδος αποτελεί τμήμα της Ελληνικής Επικράτειας και για το λόγο αυτό οφείλει να συμβάλει οικονομικά προς όφελος τους κράτους αλλά όχι για να ευνοηθούν, εις βάρος της Δωδεκανήσου, άλλοι νομοί ή περιοχές της χώρας από όπου εκλέγονται ή αντλούν πολιτική και οικονομική στήριξη ισχυροί κυβερνητικοί παράγοντες.

Η κομματική πειθαρχία ή ομηρία (βλέπε εσωκομματικές διαδικασίες υποψηφίων Π.Α.Σ.Ο.Κ.) δεν αποτελεί δικαιολογία για όσους, ενώ ασκούσαν δριμεία κριτική στις όποιες λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης τώρα όχι μόνο σιωπούν αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις συνδράμουν στην διάπραξη αδικιών και μεθοδεύσεων, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε βάρος του τόπου μας.

Για το λόγο αυτό και επειδή εμείς δεν υπερασπιζόμαστε αποφάσεις εις βάρος της Ρόδου και των νησιών μας, ενημερώνουμε τους «υπηρέτες» της εκάστοτε κυβέρνησης, να μην επιχειρήσουν συμψηφισμούς επικαλούμενοι αστοχίες και λάθη του παρελθόντος, διότι η Ρόδος μας δεν αντέχει περαιτέρω υποβάθμιση του οικονομικού και γεωπολιτικού ρόλου της

Σε μία περίοδο παρατεταμένης ύφεσης που ο τουρισμός μας πλήττεται, δυσφήμιση δεν αποτελούν μόνο οι απεργίες που είναι απόλυτα αναμενόμενες εξαιτίας της ασκούμενης πολιτικής του μνημονίου, αλλά και η έλλειψη ιατρικού προσωπικού στο νοσοκομείο, οι ξεχαρβαλωμένοι δρόμοι, η έλλειψη νερού στα νησιά που αντιμετωπίζεται «ως δια μαγείας» κατά την επίσκεψη κυβερνητικών στελεχών, ο κλιματισμός στα αεροδρόμια που λειτουργεί επιλεκτικά για να υποδεχτεί επίσημους κ.τ.λ.

Αρνούμαστε να αποδεχτούμε την μοίρα του μακρινού και απομακρυσμένου, πλην πλούσιου επαρχιώτη συγγενή, τον οποίο το κεντρικό κράτος θυμάται είτε για εισπρακτικούς λόγους είτε για να αποστείλει κάποιο ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος για περιοδεία-διακοπές κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Είμαστε αποφασισμένοι να ανατιναχθούμε σε όσους «ενδεδυμένοι» επί δεκαετίες με το «μανδύα» του τοπικού «προστάτη» επιχειρούν με αδιαφανείς διαδικασίες και μεθοδεύσεις να ανοίξουν για ακόμα μία φορά την κερκόπορτα σε εταιρικά σχήματα που αντιστρατεύονται τα συμφέροντα του τόπου μας.

Είμαστε αποφασισμένοι να συγκρουστούμε με όσους επιδίδονται σε «δήθεν» λεονταρισμούς υπέρ των συμφερόντων της Ρόδου, την ίδια στιγμή που ως Δούρειος Ίππος εξυπηρετούν κεντρικές κυβερνητικές επιλογές περικοπής των Δημόσιων Δαπανών στην περιοχή μας αλλά και μικροκομματικά συμφέροντα Υπουργών, προκειμένου να καταστούν «εκλεκτοί» του κομματικού μηχανισμού.

Είμαστε αποφασισμένοι, σε πείσμα όσων επιλέγουν να σιωπήσουν, να αντιδράσουμε στο διαφαινόμενο μαρασμό του νεοσύστατου ενιαίου Δήμου της Ρόδου, τον οποίο η κυβέρνηση, μέσω του «Καλλικράτη, φρόντισε «εκ των προτέρων» να υποδουλώσει με τεράστια χρέη και διοικητικά προβλήματα.

Για τους λόγους αυτούς και επειδή δεν επιδιώκουμε στείρα κομματική αντιπαράθεση αλλά συστράτευση όλων των υγειών πολιτικών δυνάμεων προκειμένου να θωρακίσουμε οικονομικά τη Ρόδο και τη Δωδεκάνησο είμαστε υποχρεωμένοι να υπογραμμίσουμε τα εξής:

1ον Η διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» την οποία υλοποιεί με «Προκρούστια» μέθοδο η Κυβέρνηση, δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα και αφαίμαξη των νησιών της Δωδεκανήσου, διότι αποστερεί το κεκτημένο του 75% από τα έσοδα διαχείρισης των δημοσίων κτημάτων και ακινήτων που μόνο για τη Ρόδο ανέρχονται σε Τριάντα Χιλιάδες (30.000).

Άραγε ποιες ενέργειες και τι μέτρα ελήφθησαν ώστε η κατάργηση της Νομαρχίας Δωδεκανήσου να μην σημάνει την «σιωπηρή» στέρηση ενός «κατοχυρωμένου» πόρου των νησιών μας συνολικής αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Δεδομένων των δυσβάστακτων χρεών και υποχρεώσεων που θα αναλάβει ο ενιαίος Δήμος της Ρόδου αλλά και οι υπόλοιποι «Καλλικρατικοί» Δήμοι στη Δωδεκάνησο, αλλά και της απροθυμίας της Κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει με επαρκείς πόρους τους Ο.Τ.Α., γιατί δεν υιοθετείται ως εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης το 75% των εσόδων από τα δημόσια κτήματα.

Μήπως η ύπαρξη κτηματολογίου στη Δωδεκάνησο αντίθετα με την υπόλοιπη επικράτεια, όπου το Δημόσιο δεν γνωρίζει την περιουσία του, αποτελεί τον λόγο που η κυβέρνηση επιχειρεί «εν κρυπτώ» να «ξεζουμίσει» αυτό τον κατοχυρωμένο πόρο, έχοντας εξασφαλίσει την ένοχη σιωπή και κάλυψη συγκεκριμένων κομματικών στελεχών ;

2ον Η «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.» αποτελεί ένα εταιρικό σχήμα συμφερόντων Δημοσίου με έδρα τη «Θεσσαλονίκη» που και κατά το πρόσφατο παρελθόν επιχειρήθηκε να «επιβληθεί» ως σανίδα σωτηρίας, εγχείρημα το οποίο δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για τα νησιά μας.,

Η κυνική δήλωση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, ότι δεν γνώριζε το «κακό» παρελθόν της εταιρίας αλλά και η ομολογία του ότι «σε πολλά νησιά, οι Δήμαρχοι περιμένουν την εταιρία και έχουν έτοιμες προγραμματικές συμβάσεις» επιβεβαιώνει τόσο την προσπάθεια πολιτικού εκβιασμού των αυτοδιοικητικών παραγόντων όσο και την απόπειρα συμψηφισμού (Άραγε ποιοι και πότε ετοίμασαν για λογαριασμό των Δήμων αυτές τις συμβάσεις, εν αγνοία της ΤΕΔΚ και πολλών Δημάρχων; )

Οι αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις που επιχειρείται να επιβληθούν στους Δήμους, θα δημιουργήσουν μονοπωλιακές συνθήκες που ανοίγουν το δρόμο για την ανάθεση μελετών σε γραφεία και μελετητικά σχήματα ( κυρίως εκτός Δωδεκανήσου), με αδιαφανή κριτήρια και υποκειμενικές διαδικασίες που θα υπαγορεύονται από μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

Η εξέλιξη αυτή συνιστά ολοφάνερη απόπειρα απαξίωσης του μελετητικού δυναμικού της περιοχής μας αλλά και της Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμων Κοινοτήτων της Περιφέρειας, η οποία αποτελεί δημόσια υπηρεσία που εδρεύει στην περιοχή μας αντίθετα με την «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.».

Πως είναι δυνατό η κυβέρνηση που επικαλείται το σπάσιμο των «κρατικών» μονοπωλίων και ολιγοπωλίων να δημιουργεί περιβάλλον που ευνοεί μονοπωλιακές συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού;

Άραγε πως είναι δυνατό μία δημόσια υπηρεσία όπως η Τ.Υ.Δ.Κ., η οποία παρά τις αντιξοότητες υποβοήθησε με επιτυχία τους Ο.Τ.Α. των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου, η οποία στον περιβόητο Καλλικράτη ειδικά για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Άρθρο 205, παρ 4) να «αναβαθμίζεται» σε Δ/νση Τεχνικών Έργων, την ίδια στιγμή να απαξιώνεται και να τίθεται σε «αχρηστία» από συγκεκριμένους πολιτικούς παράγοντες και την ηγεσία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου;

Μήπως η βιασύνη της κυβέρνησης να «δέσει» τους Δήμους των μικρών νησιών με προγραμματικές συμβάσεις, σχετίζεται με την πρόνοια του νομοθέτη (Άρθρο 205, παρ 4-Καλλικράτη), ειδικά για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να μπορούν οι νέοι Ο.Τ.Α μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου να ζητούν την συνδρομή της «πρώην» Τ.Υ.Δ.Κ. και όχι της « ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε.».

3ον Η ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α. έργων που χρηματοδοτούνταν από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ νυν Υ.Π.Ε.Κ.Α., αποτελεί μέθοδο δημιουργικής λογιστικής που αφενός αυξάνει κατακόρυφα την «απορρόφηση» των πόρων του Ε.Σ.Π.Α. και αφετέρου συγκαλύπτει το «κουτσούρεμα» των κρατικών χρηματοδοτήσεων και του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στο Νομό μας.

Επιπρόσθετα επιχειρείται να «κουκουλωθεί» το γεγονός ότι έχει «χαθεί» πλήρως ο έλεγχος του Ε.Σ.Π.Α σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, διότι «σπαταλήθηκε» πολύτιμος χρόνος (4 μήνες) μετά τις «παλινωδίες» της Υπουργού Οικονομίας που καθυστέρησε να ορίσει Ειδικούς και Γενικούς Γραμματείς του Ε.Σ.Π.Α.

Η επανέναρξη του έργου της διαπλάτυνσης της εθνικής οδού αποτελεί αναμφίβολά θετική εξέλιξη, αλλά αυτό δεν μπορεί να μην δημιουργήσει ευλόγα ερωτήματα σχετικά με την πηγή χρηματοδότησης αλλά και για τους λόγους που το συγκεκριμένο έργο «βάλτωσε» επί μήνες, δημιουργώντας οξύτατες κοινωνικές αντιδράσεις αφού έπληξε τόσο τον τουρισμό της νήσου όσο και τα εμπορικά καταστήματα στο Δήμο Αφάντου.

Μήπως η ένταξη του συγκεκριμένου έργου στο Ε.Σ.Π.Α. ήταν ειλημμένη απόφαση εδώ και μήνες, εξαιτίας της απόπειρας να «καμουφλαριστεί» λογιστικά η απώλεια του στόχου ν+3 για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που θα οδηγούσε σε περαιτέρω απώλεια κοινοτικών κονδυλίων;

Μήπως η καθυστέρηση και η παύση των εργασιών «εξανάγκασε» τους τοπικούς φορείς να επιζητήσουν με κάθε μέσο την ολοκλήρωση του έργου, με αποτέλεσμα η περικοπή των πόρων της Δωδεκανήσου από την κυβέρνηση και τους ντόπιους υποστηρικτές της να εμφανιστεί ως «σανίδα σωτηρίας» της Ρόδου;

Τέλος, από την πλευρά μας, ως Δημοτική Τοπική Οργάνωσης Ρόδου της Νέας Δημοκρατίας (ΔΗΜ.Τ.Ο.), ξεκαθαρίζουμε για ακόμα μία φορά ότι επιθυμούμε να αγωνιστούμε για την προάσπιση των συμφερόντων της Ρόδου και για το λόγο αυτό δεν θα διστάσουμε να συγκροτήσουμε κοινό μέτωπο με όλες τις υγιείς τοπικές πολιτικές δυνάμεις.